Köpvillkor

BYTESRÄTT / ÅNGERRÄTT

Vi tillämpar distansavtalslagen som ger Öppet köp och bytesrätt inom 14 dagar. Dvs varan ska vara åter inom 14 dagar från det att paketet mottagits. Förutsatt att varan returneras i befintligt skick och att prislappen sitter kvar. Varan ska returneras i dess orginalförpackning med avsedda skydd och inneremballage.

http://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/om-kunden-angrar-sitt-kop/

Bifoga orderbekräftelsen för att vi ska kunna göra returen.

Du som kund står själv för returfrakten.

Efter det att House of Belle har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till dig, senast 15 dagar efter det att vi har återfått varan.

Retur får inte ske mot postförskott,efterkrav eller som rekomenderat brev. Dessa utlöses ej av oss.

Observera vid återsändning till House of Belle är du betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort.

Inredning och accessoarer bytes ej!

Maila info@houseofbelle.se vid en eventuell retur och ange ordernumret och orsak till returen.

 

ÅLDERSGRÄNS

För att få handla i vår webbutik krävs att du fyllt 18 år.

 

FRAKT

Alla leveranser skickas med DHL till en fast kostnad av 49:-

Ordrar över 999:- fri frakt.

Leveranstid är normalt 3-5 arbetsdagar.

Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar därefter skickas det tillbaka till House of Belle.

För outlöst paket debiteras du som kund 400 sek för kostnader för returfrakt, emballage och lagerhantering.

Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Att returnera paketet är billigare än att inte hämta ut det.

Ersättning för eventuell leveransförsening utgår ej.

Det går även bra att kostnadsfritt hämta din order i butiken.

Välj alternativ House of Belle Hämta i butik 0:-

 

DHL

När vi bokat en hämtning av ditt paket får du ett sms eller mail med kollinummer .

Det gör att du hela tiden kan följa paketets väg till ditt ombud.

När paketet kommit till ombudet får du ett mail eller sms.

Ta med detta och legitimation till ditt ombud när du ska hämta ut ditt paket från House of Belle.

 

BETALNING MED KLARNA CHECKOUT

Kontakta Klarna AB om du har frågor gällande en faktura eller ditt avbetalningskonto

(gäller ej frågor om varor).

 

EVENTUELL REKLAMATION

House of Belle tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt.

Vid ev reklamation krävs uppvisande av kvitto eller följesedel.

Kontakta oss på info@houseofbelle.se vid en eventuell reklamation.

ÖVRIGT

Vi garanterar ej för att alla bilderna återger rätt färg eller varans storlek.

Vi delar vårt lager med vår fysiska butiks lager så det kan ibland hända att en vara tar slut.

Skulle det hända kommer vi kontakta dig.

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och ändringar av teknisk data som är utanför vår kontroll.

 

Retur adress:

House of Belle

Storgatan 12

302 43 Halmstad

Sweden

 

ÖVRIGA FRÅGOR

Vid eventuella frågor kontakta oss på mailen

info@houseofbelle.se

 

Tack för att du väljer att handla hos oss på House of Belle!